שואף להפוך למנהל מוצר? זה מה שאתה צריך לדעת

משרת מנהל מוצר היא מבין המוכרות שיש היום בשוק, בעיקר בתחום ההייטק. בפשטות, מה שמנהל מוצר עושה הוא לזהות את הצרכים של הלקוחות ולדאוג שהמוצר המפותח בחברה עונה על צרכים אלו. באופן כללי, על מנהל המוצר לשרטט את אפיוני המוצר ולבנות תוכנית פעולה

 

מנהל מוצר

 

מנהל מוצר, ובאנגלית Product Manager הוא תפקיד שהפך עם השנים למאוד נפוץ בשוק התעסוקה, ובמיוחד בתחום ההייטק. תפקידו של מנהל מוצר הוא להוות מעין במאי-על האחראי לפיתוח המוצר עד להטמעתו אצל הלקוחות. בין המשימות החשובות הכרוכות בתפקיד מנהל מוצר ניתן למנות את זיהוי והבנת הצרכים של המשתמשים ולקוחות החברה, מעקב והתאמת המוצר בקרב הלקוחות, הגדרת החזון המוצרי של החברה, יישור קו והכתבת מדיניות מול צוותים שונים בחברה בדרך לגיבוש המוצר, תיעדוף משימות הדרושות לפיתוח ועוד ועוד.

 

נוכח אחריות רבה זו, כמנצח על תהליך התכנון והפיתוח, מובנת האחריות הרבה המונחת על כתפי מנהל המוצר. יחד עם זאת, הגדרת תפקידו של מנהל המוצר משתנה מחברה לחברה – בהתאם לגודל הארגון, הדנ"א הארגוני וכיו"ב.

 

אם תרצו להיות מנהלי מוצר תגלו שאין  תואר ספציפי אותו לומדים על מנת להיות מנהל מוצר והרקע ממנו מגיעים מנהלי המוצרים בחברות ובארגונים יכול להשתנות בהתאם למוצרים והשירותים אותה החברה מציעה. אחרי שאמרנו את כל זה, תואר ספציפי אמנם אין אבל מה שכן יש אלו המון מכללות ובתי ספר שונים המציעים קורסים בניהול מוצר על מנת ללמוד את הבסיס, המושגים ודרכי הפעולה שמנהלי מוצר עושים. חיפוש קצר ברשת יניב עבורכם המון אופציות ולכן כדאי שתעשו שיעורי בית ותבינו האם המקום שמנסה ללמד אתכם את המקצוע, באמת עושה זאת כמו שצריך.

 

מעבר לניסיון מקצועי, מנהל מוצר טוב צריך להיות בנאדם יצירתי ורגיש, עם יכולת לחשוב מחוץ לקופסה ולזהות את הצרכים של לקוחות החברה.  בכלל, בעולם שתמיד מתקדם ורץ הלאה מבחינה טכנולוגית, מנהלי מוצר טובים צריכים תמיד לחשוב איך להציב את החברה שלהם במקום הראשון תוך יצירת ערכים מוספים ללקוחות. יתירה מכך, מאחר ומנהל מוצר צריך לעבוד עם צוותים שונים בחברה ולכן עליו להיות  איש של אנשים, אדם קשוב, בעל ראש פתוח לריבוי דעות שונות.

 

לסיכום: מנהל מוצר מהווה כיום את אחד התפקידים המבוקשים בשוק, בדגש על עולם ההייטק. אם ברצונכם להיות מנהלי מוצרים טובים, הפנימו שאתם צריכים להיות בעלי יכולות המגשרות על הפער בין הלקוחות של החברה למוצר עצמו, ובעלי יכולת לזהות את אותו פער ולתרגם אותו לפעולות קונקרטיות.