ככל שצצים יותר כלים טכנולוגיים רבי עוצמה, מנהלי שיווק יכולים להגדיל את ההצלחה שלהם באמצעות ניתוח נתונים מהיר ויעיל יותר לטובת אופטימיזציה. בעידן הטכנולוגי המואץ, תחום גיוס העובדים עובר אף הוא מהפכה טכנולוגית ומקדם את ה- Martech אל מרכז הבמה
מהו ה- Martech? וכיצד הוא מקדם את עולם השיווק וגיוס העובדים
Martech (Marketing Technology) ובעברית – טכנולוגיית השיווק מבטא את התוכנות שבהן משתמשים משווקים כדי לייעל את מאמצי השיווק שלהם ולהשיג את יעדיהם. כלים אלו משמשים לרוב לייעול תהליכי שיווק בסביבה מרובת נקודות מגע - רב-ערוציים.
תחום ה- Martech כולל טכנולוגיות לתכנון, ביצוע ומדידת קמפיינים וטקטיקות שיווקיות אחרות, לבדוק את האופטימיזציה של כל אחת מטכניקות השיווק, את הקמפיינים השונים, לנתח נתונים ולהסיק מסקנות אסטרטגיות. כל אלו מקלים ומייעלים את עבודתם של המשווקים. כלי ה- Martech יכולים בנוסף, לעזור לאנשי השיווק והגיוס להפוך משימות לאוטומטיות ולייעל את זרימת העבודה שלהם לביצועים טובים יותר.
מדוע ה- MarTech חשוב?
הטכנולוגיה משחקת כיום, תפקיד גדול יותר ויותר בשיווק. נוף השיווק ממשיך להשתנות ככל שטכנולוגיית השיווק הופכת למתוחכמת יותר, ומאפשרת למותגים לעמוד בקצב טוב יותר עם קמפיינים הפרסום של לקוחותיהם המתפתחים ללא הרף. טכנולוגיה שיווקית היא חיונית לעתיד השיווק המודרני.
בנוסף לכך, טכנולוגיה שיווקית חשובה כיוון שהיא מתחשבת בצרכי הקמפיין מתחילתו ועד סופו. ערך נוסף שטכנולוגיית MarTech מספקת הוא שיפור הדרך שבה אנו מתקשרים ומשתפים פעולה עם לקוחות פוטנציאליים ויש לכך גם השפעה חיובית אפקטיבית על מערכות היחסים שחברות וארגונים יוצרים עם מועמדים.
3 אסטרטגיות MarTech חזקות לשנת 2023
העצמת קמפייני ווידאו
ככל שהעדפת הגולשים לסרטוני וידאו עולה, כך תוכן וידאו מקבל עדיפות במדיה החברתית. סרטון וידאו מחזיק את עניין הצופה לזמן ארוך יותר מאשר פרסומים סטטיים, ובהתאם לכך, משווקים מייצרים יותר ויותר קמפיינים של וידאו ומפרסמים אותם באפליקציות סרטונים כגון: TikTok’s ו-Instagram reels, ו- Facebook reels על מנת לשפר את המעורבות והחשיפה למותג. אפליקציית אינסטגרם הגדילה ושינתה באופן פעיל את האלגוריתם שלה כדי להעדיף סרטונים ולתת ליוצרי סרטונים נראות רבה יותר על פני אלו עם תוכן סטטי בלבד. טכנולוגיות שיווק – Martech מסייעות לבצע אופטימיזציה של קמפייני הווידאו וניתוח תוצאות על מנת להשתפר ולהתייעל כל הזמן.
ניתוח מצב השוק
בשוק הטכנולוגי הדינמי המשפיע באופן ישיר ומידי על עולם התעסוקה, מגייסים צריכים להיות ערים בכל רגע נתון לשינויים בשוק ולפעול בהתאם להם. כך לדוגמה, האטה ממושכת בתחום תעשייה מסוים צפוי לגרור פיטורים רבים בחברות הפועלות בתעשייה זו, ומגייסים אשר ערים לכך יכולים להתכונן מראש ולצמצם גיוסים לתחום תעשייה זה. כמו כן, לזהות הזדמנויות שנוצרות משינויים אלו, כמו למשל אפשרות לגייס עובדים מתעשייה בבלימה לטובת תעשיות אחרות. אנשי גיוס צריכים לפעול בהתאם לשווקים כל הזמן, וטכנולוגיות MarTech מאפשרות להם להתעדכן בניתוחי שוק בכל רגע נתון. זהו מרכיב חיוני וחשוב באסטרטגיות השיווק שלהם, שיסייע להם להניע יעדים עסקיים קדימה.
טכנולוגיית חיזוי לשיפור תוצאות
אחד המרכיבים האפקטיביים ביותר בהצלחה בכל תחום, הוא יכולת חיזוי. בעולם גיוס העובדים, היכולת לחזות אילו מועמדים יתאימו ביותר לחברה, ימצו את מלוא פוטנציאל הכישורים שלהם ויעניקו לחברה את הערך הטוב ביותר, הוא ערך אדיר ובלתי ניתן לוויתור. טכנולוגיות MarTech לחיזוי פוטנציאל מועמדים, משרתות מגייסים רבים ומסייעות להם להפיק תוצאות מצוינות.