איך מיתוג מעסיק קשור למיתוג עובדים ומדוע חשוב למעסיקים למתג עצמם באופן מיטבי?
מיתוג מעסיק הפך בעשור האחרון למרכיב חשוב ביותר בין סדרי העדיפויות של מנהלי משאבי אנוש וגיוס, במיוחד כשהמלחמה על כישרונות נותרת אינטנסיבית. ארגונים רבים נאבקים למשוך, לגייס ולשמר את העובדים הטובים ביותר בארגונים שלהם, ומותג מעסיק משמש כלי חזק ואפקטיבי לגיוס מועמדים
מה זה בכלל מיתוג מעסיק?
מיתוג מעסיק הוא בפשטות האופן שבו העובדים הפוטנציאלים שלכם תופשים את הארגון שלכם מנקודת מבטם. תהליך הגדרה וקידום הערך של הארגון חייב לכלול את כל היתרונות שהארגון מעניק לעובדים ולמנהלים שלו. מיתוג מעסיק של הארגון פוגש את המועמדים הפוטנציאליים בכל נקודות המגע עמם בתהליך הגיוס, החל ממודעת הגיוס, דרך אתר האינטרנט והעמודים ברשתות החברתיות ועד לראיונות עצמם.
ארגונים וחברות בעלי מיתוג מעסיק חזק מצליחים למשוך אליהם טאלנטים וגיוסים איכותיים. ככל שמחפשי העבודה מוצאים את הערכים של הארגון גבוהים וראויים יותר ושאנשים רבים רוצים לעבוד בו, כך עולה הרצון שלהם להשתייך לארגון.
כיצד מייצרים מיתוג מעסיק מוצלח ואיכותי?
הגדרת הערך שהארגון מעניק לעובדים היא חשובה ומהותית ויש להתמקד בה כשמייצרים מיתוג מעסיק. השאלה הראשונה שמעסיקים צריכים לשאול את עצמם היא "מהו הערך החזק שהארגון שלי מציע כמעסיק, אשר מבליט אותו על פני ארגונים אחרים" או "מה מייחד אותי כמעסיק ממעסיקים אחרים"? אחת הדרכים הטובות ביותר לגלות זאת היא "לראיין" את העובדים הקיימים וללמוד מהם מה הם מעריכים בארגון ומדוע הם מחליטים להישאר.
בניית מיתוג מעסיק לצורך משיכת כישרונות לארגון מתחילה בהגדרת הפרופיל של המועמדים האידיאליים, ולפיכך, הערכים שעשויים למשוך אותם, כגון: ארגון בעל חשיבה ירוקה, ארגון שמבצע פעולות התנדבותיות או תורם לעמותות, ארגון בעל הטבות מיוחדות לעובדים, ארגון שפועל לשמירה על איזון בין עבודה ובית. אלו הם ערכים לדוגמה, שמרכיבים מיתוג מעסיק חזק ואיכותי. לאחר שהוגדר מיתוג המעסיק, יש לייצר תוכן מתאים שישווק את המיתוג באתר האינטרנט של הארגון וברשתות החברתיות. חווית מועמדים ועובדים היא חלק מכריע באסטרטגיית המיתוג של מעסיק, כיוון שהם למעשה "שגרירי המותג" של הארגון והם אלו שמפיצים את הבשורה הלאה, לחבריהם ומכריהם.
כוחו של מיתוג מעסיק בהגדלת מעורבות ופרודוקטיביות
מעבר לכוח של מיתוג מעסיק בתהליך גיוס העובדים, כוחו בא לידי ביטוי לכל אורך עבודתם בארגון ויש לו תפקיד חשוב במעורבות העובדים בחברה ובשימור כישרונות. הערכים הטובים שהארגון מספק לעובדים שלו אשר באים לידי ביטוי במיתוג המעסיק, תורמים במידה משמעותית למעורבות העובדים במהלך עבודתם ומתוך כך, לפרודוקטיביות שלהם.
כיצד מיתוג מעסיק איכותי תורם למיתוג העובדים עצמם ומשפיע עליהם בהמשך?
מיתוג מעסיק משפיע לא רק על העובדים בארגון, אלא ממשיך איתם הלאה, גם בחיפוש עבודתם הבאה. זאת כיוון שתהליך מיון מועמדים כולל בתוכו שאלות לגבי העבודה הקודמת (המעסיק האחרון) של המועמד, ומועמדים שהועסקו בארגון שמיתוג המעסיק שלו חזק ומוביל, זוכים לרוב לערך מוסף, כשהם מחפשים עבודה חדשה. הרזומה של מועמדים אלו כולל עבודה בארגון שנחשב למבוקש וההכרה של מגייסים בכך, מוסיפה להם "נקודות זכות".
שורה תחתונה: מיתוג מעסיק חיובי חשוב כיוון שמיתוג מעסיק יכול לפעול גם באופן הפוך. מיתוג מעסיק גרוע של ארגון עלול להקשות משמעותית על גיוס עובדים!