כיצד להבליט את הפרופיל שלכם בלינקדאין באופן יצירתי וחכם שימשוך את תשומת לבם של האנשים הרצויים? עם 810 מיליון משתמשים ברחבי העולם, הרשת החברתית המקצועית לינקדאין (Linkedin) היא המקום להבליט בו את הפרופיל המקצועי שלכם. לינקדאין מייצרת חיבורים מקצועיים פוטנציאליים בכל רחבי העולם וגם כמובן בישראל, ומשמשת מרכז וירטואלי אפקטיבי לחיבור בין חברות מגייסות ובין מחפשי עבודה
המספר העצום של המשתמשים ברשת הייעודית לינקדאין מבטיחה שיש מספיק אנשים ובמיוחד מגייסים מתחום התעשייה שלכם שיראו את הפרופיל שלכם וכל מה שעליכם לעשות הוא להעצים את הפרופיל כדי לבלוט ולקבל פניות. עמוד הפרופיל שלכם בלינקדאין הוא הבסיס למיתוג האישי ויש לרשת תכונות מסוימות שמאפשרות שלכם להגדיל את פוטנציאל החשיפה של הפרופיל ואת כמות הפניות ממעסיקים רלוונטיים. לאורך השנים מתווספות בלינקדאין דרכים חדשות להבליט את הכישורים שלכם ואת המותג האישי. להלן מספר כללים סודיים ליצירת פרופיל מנצח בלינקדאין:
בחירת חכמה של תמונת הפרופיל
תמונת הפרופיל היא כרטיס הביקור שלכם בלינקדאין. זהו האופן שבו אתם מוצגים כלפי כלל המשתמשים האחרים ברשת והיא זו שמייצרת את הרושם הראשוני. לבחירת תמונת הפרופיל יש משקל רב בהצלחת המותג האישי והנה כמה טיפים מהירים בנושא: וודאו שהתמונה עדכנית, איכותית ולא מפולטרת. טיפ סודי הוא, שאיפור הפנים צריך שלא לתפוס יותר מ 60% מהבולטות (כלומר שלא יהיה יותר מדי איפור) ולהקפיד לחייך בתמונה. חיוך הוא מקרב ונעים.
הוספת תמונת רקע
תמונת הרקע בלינקדאין היא האלמנט הוויזואלי השני בעמוד הפרופיל שלכם (אחרי תמונת הפרופיל) והיא מסייעת למשוך תשומת לב של משתמשים, לכן יש משמעות רבה לבחירת התמונה הנכונה. תמונת הבאנר ברקע שלכם בלינקדאין צריכה לחזק את מי שאתם ולתמוך חזותית בחלקים הכתובים של הפרופיל שלכם. התמונה צריכה לתקשר את הערך, הכישורים והזהות המקצועית שלכם ומומלץ לבחור בתמונות שמציגות סביבת עבודה, מיקום גאוגרפי, או תחום התעשייה שבה אתם פועלים.
השקיעו בכותרת הפרופיל
אין כלל שאומר שהתיאור בחלק העליון של דף הפרופיל שלכם צריך להיות רק תחום העיסוק. אחת הדרכים להבליט את הפרופיל שלכם על פני האחרים, היא להשתמש בשדה הכותרת כדי להמחיש קצת יותר את התפקיד שלכם, מדוע בחרתם בתחום ומה ההשראה שלכם.
הפכו את סיכום הפרופיל שלכם, לסיפור שלכם
בעולם שכולו מבוסס תוכן, הרשת החברתית לינקדאין אינה שונה בכך מיתר הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט מבוססי התכנים. כשאתם רוצים להיות מיוחדים ולבלוט עם פרופיל מנצח בלינקדאין, חשוב להגיש את הפרופיל בצורה של סיפור, מעניין ומושך לקרוא. היו יצירתיים בסיפור והשתמשו בסיכום הפרופיל שלכם כדי להעביר את המסר לגבי הבחירה שלכם בתחום המקצועי שבו אתם עוסקים, לספר על ההשראה והערכים שהעבודה מעניקה לכם, לאן אתם רוצים להתפתח ולהגיע ומה אתם מייחלים לעצמכם במקום העבודה הבא. הסיכום שלכם בעמוד הפרופיל בלינקדאין הוא החלק האישי והמיוחד ביותר שלכם, הוא גם המרכיב החזק ביותר של שיווק באמצעות תוכן בלינקדאין וזה שווה את המאמץ.
וותרו על מילות הבאז
מילות באז (Buzzwords) הן שמות התואר השגורות והנפוצות האלו שכולם השתמשו בהן כל כך הרבה שנים ובכל כך הרבה מקומות עד שהן הפכו לחסרות משמעות. כך למשל מילות הבאז: 'מנהיגות', 'ממוקד', 'אסטרטגי', 'מנוסה', 'נלהב', 'יצירתי', 'חדשני' כבר לא מלהיבות את המגייסים ברובם ואפילו עלולות לייצר דחייה בלתי מודעת. כדי להיות ייחודיים, וותרו על כל המילים השגורות וחפשו דרכים יצירתיות ואלטרנטיביות שיתארו באותנטיות ובאופן ישיר את התכונות המיוחדות והכישורים החזקים שלכם.
הגדילו את הרשת החברתית שלכם
אחת הדרכים הקלות והרלוונטיות ביותר להרחיב את רשת הלינקדאין שלכם היא לסנכרן את הפרופיל עם פנקס כתובות הדוא"ל שלכם. הפיצ'ר הזה מאפשר ללינקדאין להציע לכם משתמשים שתוכלו להתחבר אליהם דרכה, ומדהים לדלות עד כמה זה יעיל עשוי להיות יעיל במציאת אנשים רלוונטיים שתוכלו לפנות אליהם. בקשות חיבור לאנשים שאתם מכירים לא ישלחו ללא רשותכם, כך שתוכלו לבדוק את כל הקשרים הפוטנציאליים לפני שליחת הבקשה. מעבר לכך, הקפידו להיכנס באופן תדיר ללינקדאין, לעקוב אחר בקשות חיבור, הודעות על הקיר והודעות פרטיות שנשלחות אליכם. זו דרך מצוינת לשמור על הרשת החברתית-מקצועית שלכם תוססת ומעודכנת.
אולי יעניין אותך לקרוא גם על 7 טעויות שאסור לעשות בלינקדין